söndag 5 februari 2012

Skitstart!

Vilken skitstart det har blivit på detta året. Mycket har hänt och mer kommer det väl antagligen att bli! Kan och vill inte gå in på detaljer just nu, det får komma vid ett senare tillfälle när allt har lugnat ner sig osv.

Helgen har i alla fall spenderats i Borret och bara under denna helgen känns det som vi alla har kommit varandra lite närmre. Vi har bara umgåts och myst hela helgen. I fredags kom vi hem sent och jag stog för matlagningen. Jag gjorde fläskfilé, klyftpotatis med fetaost och basilika och en god brunsås!

Mätta och belåtna intog vi soffläge och slappade resten av kvällen. När vi vaknade i Lördags åt vi lite frukost och sen tog vi oss ut i den bitande kylan för att gå en sväng på stan. Vi fick med oss några godbitar hem både jag och Martin!

På eftermiddagen hade vi bestämt att vi skulle göra köttbullar, vi stog alla fyra i köket. Jag, Tom och Anette rullade och Martin fick stå vid spisen och steka. Tror vi hade ca 2,5 kg färs och på en kvart var färsen i små runda bollar. Vilket team vi var.

När alla var mätta och belåtna åkte vi iväg en sväng för att träffa Alica, Karro och Henrik x2. Då klockan närmade sig åtta begav vi oss hem mot 20 igen för att kolla på melodifestivalen och återigen slängde vi oss i soffan och slappade!



Nu har vi landat hemma hos oss igen och jag längtar redan tills nästa gång vi ses!

1 kommentar:

  1. Hej tjejen!

    Skitstarter gillar vi inte! Håller tummarna på att det kommer lite förbättringar snart.
    Kul att du har en blogg :) Har inte märkt det förrän nu :( Henrik berättade att Martins korsband hade gått av. E han tillbaka i spel igen?

    kan ju säga att när jag ser dina matbilder så längtar jag så mycket till Sverige. Tänk att kunna gå och köpa en oxfilé eller nåt så enkelt som fläskfile utan att bli ruinerad haha. Här lever vi lyx om vi hittar kyckling till rimligt pris haha.

    Sköt om dig så hoppas jag vi ses på nån match framöver.

    Kram Therese

    SvaraRadera